آینده وبلاگ هایی که به سبک مجلات ساخته شده اند: روش ها و ایده های طراحی ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

توضيحات ابزار ايجاد شده

ابزار ايجاد شده در طراحي سايت تمام قسمت هاي صفحه را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد و از انواع مختلف تصاوير استفاده مي کند. همان طور که در اين طراحي سايت نيز مشاهده مي‌شود، از استوري بسيار بزرگ براي بيشترين جلب توجه استفاده شده است.

سپس هنگامي که از سمت چپ به راست حرکت مي‌کنيد، به ترتيب ويجت هاي کوچک و کوچک تري را در طراحي سايت پيدا خواهيد کرد. اين روند نيز مي‌توانند نتايج مثبتي براي طراحي سايت شما به همراه داشته باشد، زيرا استفاده از اين نوع طراحي سايت براي کاربران تلفن همراه نيز امکان پذير است و مي‌توانيد به پست هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. استفاده از اين نوع طراحي سايت ، کمک بزرگي به نمايش استوري ها و داستان هاي محبوب مي کند و توجه کاربران را به سمت مهم ترين پست ها جلب مي کند.

برخي از ويجت هاي مربوط به استوري ازCarousel يا چرخ و فلک براي حرکت و انتقال بين استوري هاي متفاوت در طراحي سايت استفاده مي کنند. اين ايده، يکي از استراتژي هاي مناسب و معقول است، اما از همه نظر عالي به نظر نمي رسد.

استفاده از استراتژي چرخ و فلک در طراحي سايت به دليل مفيد بودن خود شناخته نيست و در جلب توجه کاربران با مشکلات خاص خود مواجه است.

در طراحي سايت Computer World، مي توانيد چندين پست را مشاهده کنيد که به طور خودکار مي چرخند.

اگر مي خواهيد از اين روش در طراحي سايت استفاده کنيد، بايد بدانيد که استفاده از آن نتايج منفي ندارد، اما به دليل فني بودن و نتايج آن، بسياري از افراد استفاده از آن را در طراحي سايت به طراحان وب توصيه نمي کنند.

به هرحال، استفاده از ويجت استوري در طراحي سايت يکي از موارد ضروري براي تمام وب سايت هايي است که از سبک مجله مانند استفاده مي‌کند. چگونگي طراحي اين ويجت بستگي به صاحب طراحي سايت دارد، اما استفاده از اين ويجت ها، يکي از روش هاي اثبات شده براي تغيير سطح وبلاگ و حرفه اي کردن آن و طراحي سايت است.

سرتيترها با تگ لاين

استفاده از اين روش را در روزنامه‌ها و مجلات چاپي زيادي مشاهده کرده ايد، اما استفاده از آن در دنياي اينترنت و طراحي سايت امري جديد است. منتشران زيادي هم اکنون از سرتيترهايي استفاده مي‌کنند که در آن ها از تگ لاين ها نيز بهره برده اند که اين تگ لاين ها اطلاعات بيشتري در رابطه با استوري مورد نظر در طراحي سايت ارائه مي دهند.

استفاده از اين روش را اغلب در طراحي سايت هاي مربوط به اخبار مانند Huffington مشاهده مي کنيد.

تگ لاين ها در طراحي سايت بسيار خوب هستند، زيرا جزئيات بيشتري در رابطه با استوري ارائه مي دهند. اين تگ لاين ها اغلب مانند ابزاري براي تشويق مردم به خواندن مقاله مورد نظر عمل مي‌کنند.

اما اگر نگاهي گذرا به طراحي سايت Huffington بياندازيد، متوجه خواهيد شد که تنها چندين مقاله کوچک داراي تگ لاين است، زيرا استفاده از تگ لاين ها در تمامي پست ها ضروري نيست و اين ويژگي، اقدامي اجباري براي تمامي مجلات نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/118/





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: